HET 21E JAN VAN BURG TOERNOOI

Het zal mening sport fan niet ontgaan zijn. Het WK Rugby is op dit moment gaande in Frankrijk. De 20 beste rugby landen ter wereld strijden hier om de “William Web Ellis Cup”. Een bikkelharde, maar respectvolle strijd, waar komend weekend alweer de halve finales worden gespeeld. Nederland doet hier zelf nog niet aan mee, maar hoopt kans te maken op de kwalificatie rondes voor het volgende WK Rugby.

Een stukje dichterbij, aan de rondgang in Hoek van Holland streden afgelopen weekend de jongste jeugdteams uit de regio tijdens de 21e editie van het Jan van Burg Toernooi, vernoemt naar één van onze oprichters & club president. Ruim 250 Rugbyers van 6 tot en met 12 streden in 3 verschillende categorieën, turven (U8), Benjamins (U10) & Mini’s (U12) voor een plek in de finale. Natuurlijk is winnen erg leuk, maar plezier maken is nog veel belangrijker. Daarom waren er dit jaar ook weer verschillende activiteiten en kraampjes naast het veld. Tussen wedstrijden door kon er genoten worden van verse wafels, poffertjes, popcorn en nog veel meer lekkers.

Onder leiding van toernooi spreker Paul van dijk werden om 10:00 uur de 1e wedstrijden gestart.  De meegereisde ouders, familie, vrienden en supporters hebben ook dit jaar weer kunnen genieten van een flink aantal spannende wedstrijden. Dit allemaal onder leiding van onze referees (scheidsrechters) groep, die dit jaar bestond uit een mix van jeugdspelers, die een aantal seizoenen geleden zelf nog meespeelden met dit toernooi die werden ondersteunt door jeugd & senioren coaches & spelers, om samen het toernooi te fluiten.

Na 4 spannende rondes, begonnen na de lunch de play-offs. De concurrentie was om te snijden, waardoor onze Hoekse jongens en meiden het helaas niet tot de finales hebben gehaald. Het was goed te zien dat rugby enorm aan het groeien is in onze regio!  Na 3 mooie finales, kwamen uiteindelijk de Turven van RC Delft, de benjamins en mini’s van de Wassenaar Warriors als sterkte van het veld af.

Het toernooi werd afgesloten met een feestelijke prijsuitreiking, waarbij de nummers 1, 2 en 3 de felbegeerde gouden bekers in ontvangst mochten nemen, en alle deelnemers het welbekende vaantje kregen. De hoofdprijs van het toernooi, de 1e plek voor de mini’s werd traditioneel door Jan van Burg uitgereikt.

Bring a friend Week
Heb je zelf een het WK Rugby op TV gezien, en wil je nu zelf kennismaken met de mooiste, stoerste en meest respectvolle sport van het land? Of ken je iemand die je graag een keer mee wilt nemen naar een rugby training? Volgende week is onze 1e “bring a friend week” van het seizoen! De beste kans om kennis te maken met Rugby.

Wil je meer over rugby weten? Kijk eens op onze website www.rugbyclubhoekvanholland.nl/ of stuur een mailtje naar jeugd@rugbyclubhoekvanholland.nl.