HOOK XV LADIES VURIG VAN START

Door Inge Enter

Afgelopen zondag was het zover: onze dames mochten ook eindelijk het veld betreden voor hun eerste wedstrijd van het seizoen. Na eerst een gecancelde en daarna een verzette wedstrijd, waren de dames meer dan ready om eindelijk aan hun competitie te starten. Na een autorit van zo’n 3 uur arriveerde de tegenstander Greate Tryn, uit Leeuwarden, om het op te nemen tegen onze Hoekse dames. Met de gezonde spanningen uiteraard aanwezig en een paar nieuwe gezichten op het veld begonnen de dames iets na 12:00 aan hun warming up onder leiding van coach Daniel Roberts. Het was tijd voor revanche, nadat zij vorig seizoen hun laatste wedstrijd verloren met een stevige 45-12 van de Friese dames.

Nadat het fluitsignaal van coach, maar op dat moment onpartijdige scheidsrechter, Nathan Raynor om 13:00 klonk, stonden onze dames meteen aan en dat resulteerde al meteen in een hele snelle try in de eerste minuten van Céline van Kampen, die net aan halfuur daarvoor arriveerde vanuit Parijs. Met nog lichtelijk groene haren van het aanmoedigen van Ierland de avond daarvoor nam ze de Ierse spirit mee en scoorde niet veel later nog een try en conversie. Ook brak Shereza Pool, aangemoedigd vanaf de zijlijn door haar Espoirs, makkelijk door de verdediging heen wat resulteerde in mooie tries. Onze wingers, Vera Valstar en Hannah Boers, waren veel te snel voor de tegenpartij. Vera speelde haar allereerste competitiewedstrijd en scoorde zelfs twee tries! Hannah is lid van onze club sinds november en mocht ook eindelijk haar eerste try scoren. Ook speelde onze nieuwste aanwinst Rianne Kloppenburg haar eerste wedstrijd. Ze ging gelijk voor de volle 80 minuten en maakte een aantal mooie acties. Wat zijn we blij met deze nieuwe aanwinsten!

Vervolgens ging het zo hard bij de Hoekse dames dat zelfs het scorebord het niet meer bij kon houden. Nadat deze de hele eerste helft uit stond vanwege een afstandsbediening die kwijt was, werd deze in de tweede helft gelukkig gevonden en stond er opeens 82-0 op het scorebord. Niemand had door dat het zo snel was gegaan, en uiteindelijk was dit helaas ook bedrog, want de score werd iets later weer gecorrigeerd naar de nog steeds imponerende score van zo’n 20 punten minder.

Na 60 minuten lieten de Hoekse dames het spel helaas een beetje liggen en brak de tegenstander steeds makkelijker door de verdediging heen. Je kon merken dat de dames moe raakten en dat het benauwde weer toch de overhand kreeg. De support was niet altijd daar en ballen werden makkelijker afgepakt door de Friese dames. Ook nam de kwaliteit van de verdediging af en tackles werden niet meer altijd goed gemaakt. Iemand die dit niet zomaar liet gebeuren was Devi Maikoe, die ondanks alles altijd op de juiste plek stond en nog steeds rake tackles maakte. Hierdoor werd zij na de wedstrijd door haar eigen team terecht uitgeroepen tot Woman of the Match, en Céline door de tegenstander. Na nog een paar moedige pogingen voor een held up door Melanie Mauritz die helaas niet mochten baten, werd de eindstand 66-17. Alsnog een geweldige overwinning!

Deze week nemen de Hook XV Ladies het op zaterdag om 14:00 op tegen de dames van Spakenburg in een uitwedstrijd.