MOVEMBER ACTIE OPNIEUW EEN GROOT SUCCES

Een flink aantal jaar geleden was het gebruikelijk dat de maand november in het kader stond van de Movember actie. Hierbij lieten de mannen van RC Hoek van Holland een maand lang hun snor groeien. Dit was een ludieke inzamelingsactie voor o.a. onderzoek naar prostaatkanker onder mannen.

Door middel van een veiling werden de gekweekte snorren geveild voor het goede doel. Hierbij gingen ook vaak nog andere ludieke items onder de hamer en dit was altijd een daverend succes waarbij naast veel lol ook grote sommen geld werden opgehaald. De laatste jaren raakte dit evenement echter in de vergetelheid.

Bij Monique Theunissen, die in het verleden al veel evenementen organiseerde bij de Hoekse Rugbyclub, speelde al langer het idee dat het weer eens tijd moest worden om deze traditie weer van stal te halen. Het ontvallen van clubicoon Marius Troost, die in september aan de zo gevreesde ziekte het leven liet, gaf voor haar de doorslag om dit plan door te zetten. En zo vond zij een aantal medestrijders van de Hoekse hoofdmacht die haar hielpen om van deze avond een succes te maken.

25 november was het dan zover. Een veiling met mooie items, die belangeloos door sponsoren van de club en winkeliers uit Hoek van Holland ter beschikking werden gesteld, gingen onder de hamer en brachten goede geld bedragen op. De veiling van de snorren liep uit op een complete kaalslag, want bij sommige spelers ging niet alleen de snor onder het mes, maar werd op de wenkbrauwen na ook het hele hoofd onder handen genomen. Absolute winnaar van dit ritueel was Nieuw Zeelander Patrick O’Sullivan die voor 500 euro afscheid nam van zijn zo karakteristieke “mullet”.

Al met al een zeer geslaagde avond waarbij in totaal €3750 werd opgehaald voor Team Westland. De naam van Team Westland prijkt al jaren op de shirts bij de senioren van The Hookers; een initiatief van sponsor Paramedisch Centrum Paraplus.

Deze tegenprestatie werd dus graag geleverd aan onze trouwe sponsor. Hopelijk is hiermee de traditie weer afgestoft en kunnen we naast de spinningmarathon, waar ook jaarlijks aan wordt deelgenomen, we volgend jaar weer rekenen op een nieuwe Movember.

De organisatie van de Movember veiling, Keegan en Monique, willen de volgende bedrijven bedanken voor hun gift aan de Movember veiling. Mede dankzij jullie is de veiling een groot succes geworden:

Flowers by Joyce
Etos
Albert Heijn
Primera van der Poel
Zeeman
Restaurant Saam Hoek van Holland
Steffiez Pets Store
Hema Hoek van Holland
Broodje Unicum
Foto Quickly
Second Spin