HOOKXV LADIES WINNEN OVERTUIGEND

Door Inge Enter

Afgelopen zaterdag was het “Super Saturday” aan de Rondgang, wat betekende dat voor deze ene keer zowel de HOOKXV Ladies als de heren van HOOKXV op dezelfde dag speelden. Normaliter spelen de dames uiteraard op zondag, maar deze week was Spakenburg de tegenstander, die vanwege de religieuze aard van hun vereniging niet op zondagen spelen. Met de deze twee wedstrijden in het vizier, en een heerlijk zonnetje, zou het een mooie rugbymiddag worden.

De dames zouden om 13:00 aftrappen, maar dit werd uiteindelijk 13:20, omdat Spakenburg panne had onderweg. Twee auto’s met pech, beide met één lekke band, hoe is het mogelijk? Terwijl de ene helft van de tegenstander langzaam binnendruppelde, stond de andere helft van het team nog langs de weg, wachtend op de ANWB. De Hoekse dames begonnen langzaamaan aan hun warming-up, wat geen straf was met het weer van die dag. Halverwege de warming-up hoorden zij gejuich bij de tegenstander, de andere helft van het team én de coach waren gearriveerd. Toch handig.

De dames van Spakenburg doen dit jaar voor het eerst mee met de competitie. De Hoekse dames waren vorig jaar al met een magere tien spelers afgereisd naar de Utrechtse plaats, en wisten daar alsnog met dat aantal de overwinning naar zich toe te slepen. Het beginnende team heeft dit seizoen nog geen wedstrijd gewonnen en mist nog veel ervaring, maar ontbreekt zeker niet aan wilskracht. Dat was ook zeker te merken afgelopen zaterdag, want terwijl de HOOKXV Ladies over ze heen liepen, gaven ze zeker niet op. We zijn benieuwd wat dit team over een paar jaar gaat brengen!

De wedstrijd begon, en het eerste fluitsignaal had nog maar net geklonken en al snel vlogen de Hoekse try’s om de oren.De toeschouwers, een mix van de mannen van HOOKXV en familie en vrienden, hadden misschien niet de meest spannende wedstrijd om te aanschouwen, maar konden wel goed hun stembanden warmhouden met gejuich. De ene try na de andere werd gemaakt en de conversies werden ook goed genomen, mede dankzij de speciale kick-training van afgelopen donderdag. Het verschil in ervaring tussen de twee teams was goed te zien deze wedstrijd, waardoor het tot 1 minuut voor tijd 86-0 stond voor de Hoekse rugbysters.

De vermoeidheid van alle mooie runs en crashes sloeg toe en daar wist Spakenburg uiteindelijk toch nog gebruik van te maken, en zij braken door bij de Hoekse tryline. Onze Daisy tackelde deze dame nog net toen ze de bal wilde drukken, waardoor ze de bal liet vallen. De try werd ook eerst afgekeurd door de scheidsrechter, maar werd later toch wel toegekend. De Hoekse dames die rond dit tafereel stonden waren het daar niet helemaal mee eens, maar goed, de damesvan Spakenburg waren zó gelukkig met hun puntje, dat wilde je ze niet eens meer afnemen. De eindstand was uiteindelijk een overtuigende 86-5. Wij hadden ons deel van Super Saturday gedaan, helaas lukte dat de heren van het Eerste niet…