OVERWINNING VOOR WARRIORS EN BARBARIANS U16

Afgelopen zaterdag was een thuis dag voor de jeugdteams uit Hoek van Holland. De Waterweg Warriors U16 en de Waterweg Barbarians U16, beide cluster van Rugbyclub Hoek van Holland, Hermes en Sparta, kwamen in actie op het altijd bespeelbare kunstgrasveld.

Zoals gebruikelijk werd iedereen in een warm en sfeervol clubhuis onthaald met koffie en een bar vol huisgemaakt lekkers om de clubkas en toeschouwers wat te spekken.

De eerste wedstrijd was een lokale derby van de Waterweg Barbarians tegen de Rotterdamse Rugby Club, een geduchte tegenstander. Ondanks de zenuwen ging het team voortvarend van start en viel al snel de eerste try voor het thuis team. Er werd goed gebruikt gemaakt van alle kwaliteiten in het team en daarom genoot het publiek van snelle passes naar de buitenkant gevolgd door mooie loop acties met try’s die ook nog eens knap geconverteerd werden. Rotterdam probeerde goed tegenstand te bieden met de nodige tackles maar kon uiteindelijk niet genoeg weerstand bieden aan de Barbarians. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een prachtige 43-12 voor het thuisteam.

Daarna mochten de Warriors het veld betreden tegen de nummer 1 van de poule, de Oisterwijk Oysters. Ook hier vooraf gezonde spanning, want als deze wedstrijd gewonnen werd, zou de kop positie in de poule wisselen naar het Hoekse cluster team. Er werd fanatiek begonnen aan beide kanten en al snel werd er een try gemaakt door de Oysters en zetten onze heren en dame de achtervolging in. Er werd erg knap verdedigt, zelfs in de buurt van de eigen try lijn bleef het team knap alert en werd er geen centimeter weg geven. Met mooie tactische aanvallen werd er een voorsprong geboekt die de rest van de wedstrijd vast gehouden kon worden. We zagen van beide kanten mooi sportief spel. Uiteindelijk is er door de thuisploeg een winst behaald van 37-21 en dus die felbegeerde nummer 1 spot in de poule.

Beide teams hebben hard gewerkt aan samenspel en dat was duidelijk te zien op het veld, een mooi compliment dat werd gegeven door de trotse trainers.

Zoals Hoekse en rugby traditie voorschrijft zijn er na afloop een ‘man of the match’ gekozen voor de thuis- en uitteams. Dit betekent dat er op ludieke wijze, snel drinken of over je hoofd kieperen, ook in het clubhuis nog een derde helft was en een toast op 2 mooie rugby matches.