VAN IJZEREN WIL TOT IN BETON GEGOTEN VRIENDSCHAPPEN

Door Varbian van Rijn

Februari, de maand waarin de rugbygoden besloten een pauze in te lassen voor de cubs. Geen wedstrijden, geen tackles, geen gegil vanaf de zijlijn, geen blauwe plekken net zo groot als de net iets te lauwe tosti’s van Piet uit de keuken. Nul. Helemaal niks. Een lege agenda. En is dat erg? Ja en nee, want laten we wel wezen, zonder de strijd op het veld voelt het leven toch een beetje als carnaval zonder muziek. Maar ook nee, want het opent de deuren naar iets anders. Iets wat misschien nog wel zwaarder weegt dan goud. IJzer en beton!

Dus, wat doe je als je niet kunt doen wat je het liefste doet? Juist, je zoekt een alternatief. En zo werd onze teambuildingsdag niet alleen de vervanger van het gemis, maar ook de gouden kroon op een toch al zo’n rare maand. Want wat verbindt meer dan samen iets compleet anders doen dan rugby? Precies, een teambuildingsdag!

Met z’n allen tuben, dus de heuvel af in rubberen banden, met de snelheid van het licht, of tenminste, sneller dan strikt genomen de bedoeling was. En ja, ook de trainers en teammanagers waagden zich eraan. Het resultaat? Grappige, soms licht verontrustende afdalingen, die ons allen dichter bij elkaar brachten.

Na de adrenaline van de afdaling was het tijd voor de lunch. Samen eten, samen lachen, en even niet de beste hoeven zijn. Want zeg nou zelf, de beste zijn is toch stiekem een beetje overschat. Het was prachtig om te zien hoe iedereen, van jong tot oud, met elkaar in gesprek raakte.

En toen was het tijd voor de teamtrail. Verschillende spellen die draaien om teamwork. Van stokken spellen tot vlot trekken, het leek alsof teamwork in ons bloed zit. Geen probleem voor ons. Deze dag van teambuilding heeft ons weer helemaal opgeladen. Met de voorjaarsvakantie in zicht was dit de perfecte afsluiter van de winter.

Nu staat maart voor de deur, en we kijken ernaar uit met een vernieuwde kracht, veel teamwork en motivatie. En voor die dagen dat de motivatie even op vakantie lijkt, hebben we altijd nog discipline. Een dikke dankjewel aan de vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maakten. We zijn klaar voor een fantastische rugbyperiode. Want als deze teambuildingsdag ons iets heeft geleerd, dan is het wel dat onze teamgeest sterker is dan ooit. Op naar de overwinningen, zowel op als naast het veld. Rugby, we zijn er klaar voor. Bring it on!