ESPOIRS ONGENAAKBAAR | SUPER WEEKEND KOMT ERAAN !

Door Daan Kloppenburg

De zegetocht van de Espoirs van RC Hoek van Holland duurt voort, want na de lastige thuiswedstrijd tegen Obelix twee weken geleden die nipt gewonnen werd, waren het zondag de Delftse studenten van RC Thor die het onderspit delfden. Weliswaar wisten de Thorianen het de bezoekers nog in de eerste helft flink lastig te maken, want de stand met rust was slechts 8-12. Na rust liet de jonge ploeg van Coach Shereza Pool zien waarom zij de Tweede Klasse Zuid domineren. Met maar liefst 5 tries overrompelden zij hun tegenstander in de tweede helft compleet en wonnen de wedstrijd sterk met 13-43.

SUPER WEEKEND

Veel rust krijgt het ambitieuze team niet, want aankomende weekend staat er alweer een Super Weekend op het programma en spelen de Espoirs tegen de andere favoriet uit de Tweede Klasse Zuid, het Duitse RC Aachen. Opnieuw winst zal de kansen op een mogelijk kampioenschap flink vergroten.

De Hoekse hoofdmacht speelt zaterdag eerst thuis tegen RC Castricum, eveneens een team dat onder in de Champions poule bungelt en waarbij The Hookers, bij winst, de Rode Lantaarn aan de Castricummers kunnen overhandigen. De sterke winst tegen RRC vorige week moet het team van coach Glenn Vertongen een goeie boost gegeven hebben.

Ook de dames komen zondag nog in actie tegen de lastige Black Snakes uit het Friese Sneek. The Hookladies wonnen vorige week in de slotseconden en zullen ook aankomende zondag moeten winnen om zicht te houden op een mogelijk kampioenschap.

Wat ook zeker noemenswaardig is, is dat de Hoekse jeugd ook massaal op eigen grond ten strijde gaat aankomende zaterdag. RC Hoek van Holland telt twee Junioren teams. De Waterweg Barbarians treden om 11:00 aan tegen het Haagse WRC Te Werve. Dan om 12:30 moeten de Waterweg Warriors, die momenteel koploper in de Bowl-poule zijn tegen Oemoemenoe/Dordrecht. Bij winst kan dit getalenteerde team de koppositie in de B-poule niet meer uit handen geven en zullen zij dus later dit seizoen de finale tegen de koploper uit de A-poule moeten spelen.

Ook het onder 18 team in de vorm van het clusterteam Rijnmond Warriors Colts komen nog thuis in actie, zij spelen tegen het clusterteam ZeBra Tovaal/RCC.

Kortom heel veel rugby aankomend weekend op de Hoekse gronden en kunnen we alleen maar hopen dat het net zo’n super weekend als twee weken geleden gaat worden.

WEDSTRIJDPROGRAMMA SUPER WEEKEND

ZATERDAG 23 MAART