HELP! DE OLD SUCKERS VERENIGEN ZICH!

Het is voor sommige moeilijk te bevatten, maar er was ooit een tijd dat een katoenen rugbyshirt met halftime net zo zwaar kon aanvoelen als een maliënkolder dat kon voor een ridder tijdens een veldslag. Er zijn zelfs mensen binnen de club die tegen een leren ovaal hebben aangeschopt waarbij het enige verschil met een kanonskogel de vorm was. En dit alles heeft zich in de laatste vijf decennia afgespeeld bij “Rugbyclub The Hookers”, zowel aan de Dirk van Burgweg als recenter aan de Rondgang. Een onnoemelijke reeks botbreuken, blauwe ogen, rollen tape om vaak tevergeefs de oren te beschermen en niet te vergeten de honderden zo niet duizenden hectoliters bier om de pijn enigszins dragelijk te maken of de winst te vieren na de wedstrijd. Een combinatie van die twee behoorde natuurlijk ook tot de smaken. Het zijn vervlogen tijden met soms uitspattingen die heden ten dage nog ondenkbaar zijn, maar die vaak maar al te graag weer ter sprake komen.

De shirts zijn, op een paar ingelijste na, bijna allemaal vergaan. Ook de ballen hebben allang plaatsgemaakt voor nieuwe ballen met ultragrip die het liefst jaarlijks ververst worden. De mannen en vrouwen van weleer zijn er gelukkig nog wel, maar helaas moeten we constateren dat ook hier sommige het tegen de tand des tijds hebben moeten afleggen. Reden te meer om met de helden van vroeger het leven van toen en nu te vieren en de krachten opnieuw te bundelen.

Gaan we het veld dan weer in? Dat kan uiteraard, maar velen zullen kiezen voor een “rugby afterlife” aan de befaamde toog met de nog meer befaamde sterke verhalen. Old Suckers, zoals zij heten, zijn er in allerlei leeftijdscategorieën, waarbij een harde vereiste is dat de leeftijd van 35 jaar wel bereikt moet zijn. Ook een lidmaatschap van de club, in wat voor vorm dan ook, is een must. Veel gepensioneerde gladiatoren zijn 35 euro lid en dat is in feite prima, je steunt de club en draagt deze een warm hart toe.

De criteria om tot het Old Suckers genootschap toe te treden is slechts een kleine financiële stap.

Voor €50,- (overeenkomstig met het aantal jaren dat onze mooie club bestaat) ben je dit jaar verzekerd van lidmaatschap. Hier zal ieder jaar een euro bijkomen, wat uiteraard nog steeds niet de kosten zijn.

Dan horen wij sommige denken: ”Maar moet ik daarvoor op het veld hebben gestaan?”

In feite niet, want er zijn mensen binnen onze club die weliswaar nog nooit in een plas met bagger hebben gelegen, maar wel complete toernooien hebben opgebouwd, honderden bardiensten hebben gedraaid of duizenden uren in de keuken hebben gestaan. Zij zijn allen “Old Sucker”. Het enige dat hen onderscheidt van de ijzervreters die wel in competitieverband in het veld hebben gestaan is dat laatstgenoemde “Veterans” zijn en een aparte status binnen de club genieten. En…. U las het eerder al goed, we maken daarbij geen onderscheid tussen man en vrouw!

Deze jaarlijkse donatie zal gebruikt gaan worden om allerlei activiteiten te gaan ontplooien, maar kan ook gebruikt worden om een evenement binnen de club een financieel duwtje te geven. Ook niet ondenkbaar is dat we eens met z’n allen op stap gaan. Uiteindelijk staat de gezelligheid en het kameraadschap voorop. Dus voldoe je aan de bovengenoemde eisen en wil je vol trots toetreden tot dit selecte gezelschap, twijfel dan niet en geef je op.

6 april staat al de eerste meeting op het programma tijdens het Oude Meesters treffen bij ons op de club. Hier worden de Old Suckers 2.0 officieel geïnstalleerd. Om 15:00 uur zullen de Colts aantreden voor een wedstrijd tegen een Engels team. Vanaf 17:30 zullen de Oude Meesters van de diverse clubs uit de omgeving bij ons binnendruppelen. Na een welkomstwoord om 18:00 uur zullen de Oude Meesters om 19:00 uur de rugbyschoenen aantrekken en voor wat vertier op het veld gaan zorgen. Na de wedstrijd is er ruimschoots tijd voor de gebruikelijke derde helft met hapje, drankje en de nodige speeches.

Kortom nog een reden om je snel aan te melden en hier bij te kunnen zijn.

Dit kun je doen door een mail te sturen naar: oldsuckers@rchvh.nl